Wat is Digital Signage?

Letterlijk vertaald: Digitale bewegwijzering of informatieschermen. Waar vroeger bij de komst van de eerste (Plasma / LCD) schermen eind jaren negentig een PowerPoint™ of filmpje werd getoond zonder planning voor de content voor het juiste moment, juiste boodschap, juiste publiek. Kan men anno nu op allerlei fronten content zo afstemmen op het publiek / toepassing op tijd, doelgroep en locatie.  Vaak worden de termen narrowcasting en digital signage door elkaar heen gebruikt.  Feitelijk is er geen verschil.  Digital signage is echt overal, van informatiescherm op het vliegveld tot een bewegend prijskaartje bij de supermarkt tot een mega scherm in een voetbalstadion. Narrow casting ….. broadcasting

Aan de technische kant worden schermen meer als netwerk van content-outlets gezien.  Men kan zo selecteren op locatie / positie en campagne per scherm of groepen schermen.

Statische informatie over het bedrijf / diensten worden gecombineerd met dynamische beelden, denk aan animaties, filmpjes, maar ook actuele informatie zoals het laatste nieuws, weer, verkeer, reizigersinformatie voor het openbaar vervoer en social media. Koppelingen – data

Samengevat is digital signage alles wat met geplande dynamische content te maken heeft of het nu als kanaal op een hotelkamer TV draait, in de supermarkt boven een winkelschap,  op een tablet, een groot scherm op het treinstation of als informatiescherm in een vergader-accommodatie.

Digital signage of narrowcasting is doelgroepcommunicatie via schermen.

De-experts-achter-de-schermen---groen