Marktsegmenten

Onderwijs

Trends:

  • Roosterinformatie is essentieel
  • Bewegwijzering / goede doorstroom
  • Informatievoorziening door werkgroep / communicatiemedewerker(s)
  • Segmentatie bijv. bovenbouw / onderbouw / docenteninfo
  • Betrokkenheid bij de school
  • Vervanging van de oude informatieborden

Tips:

  • Zorg voor integratie met lersoorsterpakket
  • Betrek leerlingen bij het verzorgen van content (studiegroep / themakanalen etc).
  • Laat roosterwijzigingen per segment (onderbouw, bovenbouw, volgende lesdag) in andere kleuren zien, dit verhoogt de attentiewaarde

Overheid

Trends:

  • Publieksinformatie
  • Bewegwijzering
  • wachtrijmanagementsysteem
  • Koppeling vaak met bestaand systeem (Q-Matic / Bavak / JCC)
  • Spreekbuis van de gemeente voor de burgers
  • Duurzaamheidsinformatie gemeente tonen
  • Betrokkenheid medewerkers (pantries, medewerkersgedeelte)

Tips:

  • Indien mogelijk integreer het volgnummersysteem met de schermen dit creeert 100% attentiewaarde voor de content
  • Koppel met gemeentelijke instanties (UWV etc.) voor informatieverbreding
  • Laat de duurzaamheidsfactor van de gemeente zien.

Retail & Entertainment

Trends:

  • Niet alleen maar bewegende etalage, maar call to action / persuasion to buy
  • Interactiviteit toevoegen (virtueel winkelmandje, pasvormen bekijken)
  • Schaalbaar en in de cloud
  • Displays in alle vormen en maten

Tips:

  • Zorg voor goed geplande campagnes
  • Segmenteer per tijdstip van de dag voor de veranderende doelgroep
  • Combinaties maken van producten / diensten werkt!
  • Touch oplossing verhoogt beleving consument

Gezondheidszorg

Trends:

  • Bezoekersinformatie
  • Wachtrijmanagement / wachttijdenindicatie
  • Functionele bewegwijzering
  • Weer / verkeer / Nu24 TV in wachtkamer

Tips:

  • Wissel content af en zorg dat de wachtenden even afgeleid wordt
  • Niet alleen medische content
  • Vooral actualiteiten zoals (regionaal) nieuws tonen

De-experts-achter-de-schermen---groen